Laserbehandling og laserterapi til dybe muskel- og ledsmerter som lændesmerter

​Vores laser er den stærke klasse IV laser, der med forskellige bølgelængder kan trænge ned i forskellige dybder af vævet, hvilket sikrer en fuldkommen laserbehandling af eksempelvis lændesmerter.

Det vil sige, at vi ud over smertelindring af lændesmerter også kan behandle dybe skader på muskler, skader på akillessener, hælsporer og gigt i led lige fra fingerled til store hofteled.

Laserterapi er brugen af specifikke bølgelængder af lys. Laseren accelererer helingsprocessen og mindsker betændelsestilstande og hævelse.  Laseren stimulerer kroppens egen funktion og laver ingen form for celleforandring i kroppen og man skal derfor ikke være bange for strålerne.

Behandling med laser er ikke ubehageligt. Laserbehandling giver ofte en fornemmelse af varme og velvære umiddelbart efter behandling. I sjældne tilfælde kan der forekomme en behandlingsreaktion, der er ganske ufarlig.

​lændesmerter afspændes gennem laserbehandling

Laserterapi har været brugt siden 70'erne, og der har kun været rapporteret meget få bivirkninger. Lejlighedsvis kan eksempelvis  gamle lændesmerter og smertesyndromer virke forværret i et par dage, da den helbredende respons er mere aktiv lige efter behandlingen.

Apparatet stimulerer blodlegemerne til at bære mere ilt, hvilket gør, at man kan binde flere affaldsstoffer, så man hurtigere kan udskille dem fra kroppen. Med andre ord spules musklerne for myoser gennem laserbehandling.

Desuden stimulerer laserbehandling kroppens mitokondrier, der er kroppens energikilder, så helingsprocessen fremskyndes.

Bestil en tid til behandling med laser

På vores klinik i Aalborg tager en laserbehandling 3-9 minutter, og det er en god idé at drikke godt med vand bagefter på grund af frigivelsen af affaldsstoffer.

Hør mere om dine muligheder for laserbehandling af eksempelvis lændesmerter på telefon 98 12 22 55 eller brug vores kontaktformular til at bestille en tid.