​PARODONTOSE SOM UDBREDT FOLKESYGDOM​

​Parodontose er en sygdom som omtrent halvdelen af den voksne danske befolkning lider af i større eller mindre omfang. Sygdommen starter som en tandkødsbetændelse (gingivitis) , og kan i mere alvorlige tilfælde lede til, at tænderne begynder at flytte sig, og i værste tilfælde løsnes de og falder ud.

Det er meget forskelligt, hvor hurtigt sygdommen udvikler sig. Hos unge er der en tendens til, at det går stærkt, mens mange ældre kan have en langsomt udviklende. Rygere udvikler parodontose 6-8 gange så hurtigt som ikke rygere.

LASERBEHANDLING TIL PARODONTOSE

På vores tandlægeklinik i Aalborg kan vi tilbyde dig behandling af parodontose. Det er vigtigt at starte denne behandling så tidligt i forløbet som muligt, da det har vist sig, at der er en sammenhæng mellem parodontose og tendenser til blodpropper, hjertesygdomme, hjerneblødninger, diabetes (sukkersyge), ledgigt og psoriasis.

Vi kan også behandle parodontose senere i forløbet, efter parodontosen er opstået, men det kan resultere i en længere behandling. Vi har gode erfaringer med behandling af parodontose både tidligt i forløbet og senere.

Men vi opfordrer naturligvis til at komme til tjek lige så snart symptomerne opstår, så vi kan behandle din parodontose hurtigst muligt.

Efter man har renset tandsten væk med ultralyd, anvender vi Airflow og Perioflow, som er apparater, der blander vand og pulver, der spules op i tandkødslommen. Her bliver pulveret til krystaller, som efterlades i lommen og frigiver klorhexidin, hvilket er bakteriedræbende. På den måde får man en længerevirkende behandling mod parodontose.

​Vi behandler altså ikke bare din mundhule, men derimod hele din krop. Via den nyeste teknologi kan vi gøre indgrebet kortfattet og smertefrit, så du ikke skal bekymre dig om ovenstående.

Kontakt os i dag på 98 15 70 66, fortæl os om dit problem, og vi vil finde en løsning til dig.